W jaki sposób content marketing może poprawić twoje SEO?
Jeśli szukasz nowych sposobów na poprawienie rankingów Twojej witryny w wyszukiwarkach i ogólnej SEO (lub optymalizacji pod kątem wyszukiwarek), czy przyszło ci do głowy, że content marketing może być jednym z możliwych rozwiązań? Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie zastanawiasz się, czy są jakieś zalety SEO marketingu treści, o których powinieneś wiedzieć.
Zadzwoń pod numer +48 697 698 253, aby porozmawiać ze strategiem o usługach content marketingowych z Netindex lub czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak content marketing i SEO mogą współpracować, aby pomóc Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i odwiedzających.
Czekamy na Twój telefon, aby przeanalizować sytuację Twojej strony!
Jak content marketing i SEO współpracują ze sobą
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO jest procesem, w którym strona jest zoptymalizowana pod kątem lepszych wyników i wyższego rankingu w odpowiednich wyszukiwaniach. Z drugiej strony marketing treści to podgrupa marketingu przychodzącego, która polega na przeniesieniu odwiedzającego witrynę za pośrednictwem ścieżki sprzedaży, oferując przydatne, interesujące lub przekonujące treści.
Chociaż te dwie płaszczyzny – SEO i content marketing – mogą wydawać się dniem i nocą, możliwe jest stworzenie strategii marketingowej treści dla SEO – czyli strategii content marketingowej, która pomaga poprawić pozycję Twojej witryny, zwiększyć liczbę słów kluczowych i dotrzeć do większej liczby klientów.
Algorytmy opracowane i zmienione przez Google zaczęły sprzyjać wielu elementom dobrego planu marketingowego treści – na przykład świeżej treści o określonej długości, z dobrym kierowaniem na słowa kluczowe i na określonych stronach. W rzeczywistości solidna strategia SEO wiąże się teraz z tworzeniem treści tak samo, jak z klasycznymi, bardziej technicznymi czynnikami programistycznymi.
Korzyści SEO z marketingu treści
Przyjrzyjmy się bliżej niektórym korzyściom płynącym z marketingu treści i poznajmy konkretne sposoby, dzięki którym plan marketingowy treści może dać przewagę nad konkurencją w rankingach wyszukiwarek.
WIĘCEJ TREŚCI = WIĘCEJ SŁÓW KLUCZOWYCH
Jako ludzie, możemy spojrzeć na stronę ze zdjęciami na temat zwierząt domowych i zrozumieć, że jest to witryna e-commerce sprzedająca smycze, miski dla psów i zabawki dla psów. Google nie ma możliwości dowiedzenia się, jaki jest cel witryny, chyba że słowa kluczowe są gdzieś zapisane.
Content marketing pozwala Ci wyjść poza małe akapity i opisy tekstowe na zdjęciach, gdzie twoje miejsce na słowa kluczowe może być ograniczone. Korzystając z artykułów, postów na blogu, przewodników i innej pisemnej treści, możesz użyć większej liczby słów kluczowych, które odpowiadają danej witrynie i osobom, które szukają określonych treści.
Na przykład, jeśli Twoja strona internetowa sprzedaje artykuły dla zwierząt, możesz dobrze pozycjonować słowa kluczowe związane z obrożami dla psów. Zamiast próbować synonimizować wszystkie słowa i wyrażenia związane z obrożami, które możesz wymyślić w jednym małym miejscu na stronie, możesz napisać bardzo naturalny przewodnik, np. „Jak wybrać odpowiednią obrożę dla swojego psa” lub utworzyć wpis na blogu o najnowszych kolorach i stylach obroży w Twoim sklepie. Ta treść jest nie tylko pomocna i interesująca. To także świetna okazja do wykorzystania słów kluczowych i polepszenia pozycji w Google!
Co na to Google?
Według jednego z badań, strony, które mają najwyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google (lub w SERPach), mają również najwyższą zawartość treści.
Czy dłuższa treść jest zawsze lepsza? Niekoniecznie. W końcu, jeśli Twój artykuł, wpis na blogu lub przewodnik będzie się wyświetlał bez oferowania jakichkolwiek istotnych informacji, użytkownicy będą znużeni i odejdą, co może zaszkodzić twojemu rankingowi. Jednak treści merytoryczne, informacyjne i szczegółowe wydają się być dłuższe, więc ma to sens i bezpośrednio koreluje z najwyższymi pozycjami.
Pomyśl o tym, kiedy ostatnio szukałeś odpowiedzi lub poradnika online. Jak długo zajęło Ci znalezienie strony wystarczająco szczegółowej, aby w pełni odpowiedzieć na twoje pytanie lub pomóc w rozwiązaniu problemu? Możliwe, że od razu znalazłeś tę stronę.
Ponieważ SEO ewoluowało, zmieniło się to tak, by uwzględniać czynniki inne niż gęstość słów kluczowych (to jest liczba razy, kiedy użyłeś słowa kluczowego, które chcesz pozycjonować). Atrakcyjne treści, które użytkownicy naprawdę doceniają, mają większe szanse na zdobycie czołowej pozycji niż artykuły, w których występuje przesyt słów kluczowych i ich sztuczne wykorzystanie.
Atrakcyjna zawartość przyciąga na dłużej
Powiedzmy, że ktoś trafia na Twoją stronę z wyników wyszukiwania i nie może znaleźć tego, czego szuka – od razu odejdzie (bez odwiedzania jakichkolwiek innych podstron). Nazywa się to odrzuceniem, a odsetek osób, które robią to na każdej stronie w witrynie, jest uwzględniany we współczynniku odrzuceń.
Google może uwzględniać takie wskaźniki, jak współczynnik odrzuceń, w ogólnym profilu SEO witryny. Jeśli strona ma bardzo wysoki współczynnik odrzuceń, jest to zazwyczaj oznaką, że coś jest z nią nie tak – a Google na pewno nie chce dalej jej wysoko pozycjonować, jeśli witryna wysyła wszystkich swoich gości z powrotem do wyników wyszukiwania. Czasami treść może pomóc w zwalczaniu wysokiego współczynnika odrzuceń i rozwiązywać takie problemy, zwłaszcza jeśli jest ona implementowana z rozwagą.
Załóżmy na przykład, że współczynnik odrzuceń na Twojej stronie głównej jest bardzo wysoki i uważasz, że dzieje się tak, ponieważ użytkownicy nie wiedzą, gdzie zacząć poznawać twoje produkty lub usługi. Możesz dodać trochę treści, aby przedstawić swoją firmę, zasugerować, gdzie mogą zacząć, a nawet dodać link do niektórych stron. Może to utrzymać odwiedzających na stronie dłużej, wysłać ich na inne strony i zmniejszyć zamieszanie – tak naprawdę rozwiązuje trzy problemy, nie tylko jeden!
Jak wspomnieliśmy powyżej, treści, które nie pomagają odwiedzającym, nie wyjaśniają czegokolwiek, czy po prostu nudzą czytelnika, mogą nie przyciągnąć gości. Jeśli Twoje treści zaczną bardzo szybko odsyłać użytkowników, może to również zaszkodzić współczynnikowi odrzuceń. Więc długość jest ważna, ale nie marnuj czasu odwiedzającego!
Najważniejsza jest unikalna treść
Jest jedna rzecz, która często łączy marketing stron z treścią – polega ona na skupieniu się na takiej płaszczyźnie, która wcześniej nie istniała, tzn. na publikowaniu takich treści, których w sieci jeszcze nie ma.
Możesz zatem skupić się nie tylko na tworzeniu strategii marketingowej contentu dla uzyskania lepszego SEO, ale także na tworzeniu unikalnych, nigdy wcześniej nie widzianych treści. które ujawniają Twoją firmę lub witrynę odwiedzającym, którzy szukają słów kluczowych z „długiego ogona” – tutaj masz dużo większe szanse na lepszą pozycję.
Na przykład, jeśli sprzedajesz czekoladki w Internecie, Twoja natychmiastowa reakcja może polegać na stworzeniu artykułu o tym, dlaczego czekolada smakuje tak dobrze, a nawet – dlaczego jest dobrym prezentem. Ale to z pewnością zostało zrobione wcześniej! Zamiast tego, wykonując małe badania, może się okazać, że kilkadziesiąt osób szuka w każdym miesiącu szczegółowego artykułu na temat korzyści zdrowotnych wynikających z gorzkiej czekolady, ale nie ma żadnych dobrych artykułów na ten temat.
Jest to idealny temat do programu marketingu treści, ponieważ możesz napisać autorytatywnie o nim oraz mieć wiedzę i zasoby potrzebne do tego. Dodatkowo, ponieważ sprzedajesz czekoladę, możesz zakończyć artykuł delikatnym wezwaniem do działania w następujący sposób: „kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz szeroki wybór ciemnych czekoladek, dostarczanych bezpłatnie do domu lub bliskiej osoby”.
Tak długo, jak treści, które piszecie, są unikalne i odpowiednie dla Twojej firmy, te unikalne elementy mogą pomóc Ci zająć dodatkowe miejsca w SERPach, zdobyć jeszcze więcej słów kluczowych i dotrzeć do szerszej publiczności.
Jeśli są Państwo zainteresowani holistycznym planem content marketingu dla swojej strony internetowej, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Przeanalizujemy dokładnie Państwa sytuację i zaproponujemy najbardziej efektywne rozwiązania. Nasz telefon: +48 697 698 253. Czekamy na Twój sygnał!
Kontakt z autorem tekstu
Michał Łuczak
Ekspert ds. rozwoju biznesu w sieci
- 15 lat aktywnej działalności z Klientami biznesowymi
- Dziesiątki własnych metodologii rozwoju biznesu w sieci
- Współpraca z 1500 firmami z kraju i z zagranicy
- Ekspert w dziedzinie zastosowania języka w marketingu
- Specjalista w zakresie komunikacji
- Muzyk grający na pięciu instrumentach